Vodič za prijavu i odjavu radnika: evo što trebate znati
Razmišljate o zapošljavanju radnika ili se planirate razići s nekim od njih? U tom slučaju, važno je znati u kojem roku je predviđena prijava i odjava radnika te koju je dokumentaciju potrebno dostaviti. Zato smo pripremili ovaj vodič za poslodavce. Informirajte se na vrijeme i izbjegnite probleme!
Kad se mora napraviti prijava i odjava radnika?
U našem računovodstvenom uredu, kod prijave radnika potrebno je javiti najmanje dva radna dana prije namjeravanog dana početka zapošljavanja. Tako ćete biti sigurni da smo provjerili sve podatke i pravovremeno prijavili novog zaposlenika u mirovinsko osiguranje.
Kod odjave radnika, potrebno je o tome javiti najmanje dan prije namjeravanog datuma završetka ugovora o radu.
Kazne za poslodavca kod nepravilnosti u prijavi ili odjavi radnika sežu do čak 13.270,00 eura prema Zakonu o mirovinskom osiguranju, a kažnjava se i odgovorna osoba kod poslodavca kao fizička osoba (npr. direktor).
Ako ste klijent našeg ureda, poslat ćemo vam svu dokumentaciju koju trebate ispuniti kako bi se ove izmjene mogle provesti.
Treba li radnik imati poreznu karticu kod zapošljavanja?
Kad se radnik zapošljava, trebao bi dostaviti i svoju poreznu karticu (PK). Nju može preuzeti preko sustava e-Građani.
Ako je radnik nema, odnosno ako je naveden na poreznoj kartici roditelja, skrbnika ili supružnika, trebao bi je napraviti u mjesecu u kojem se zapošljava, kako bi mogao koristiti osobni odbitak. Kad osobnog odbitka nema, porez na dohodak se obračunava na čitav iznos plaće, čime neto plaća može biti drastično niža nego s obračunatim osobnim odbitkom.
Koji je rok za dostavu dokumentacije za zapošljavanje?
Preporučeni rok za dostavu ugovora o radu, porezne kartice i broja tekućeg računa na koji će se isplaćivati plaća je do datuma prijave radnika.
Koje se olakšice i poticaji mogu koristiti kod zapošljavanja?
Ako vas zanimaju dostupni poticaji i olakšice, možete ih pronaći ovdje. Napominjemo kako je najavljeno ukidanje olakšice za zapošljavanje mlađih od 30 godina od 1. siječnja 2025. Time će rad ove skupine postati skuplji za 16,5 posto.
Za cjelovit popis svih beneficija koje možete ponuditi postojećim i novim zaposlenicima, kojeg posebno preporučujemo HR menadžerima i direktorima, kliknite ovdje.
Koje dokumente i informacije treba dostaviti kod odjave radnika?
Kad se radnika odjavljuje, odnosno prekida ugovor o radu, valja navesti:
- razlog prestanka rada
- željeni datum odjave.
Treba dostaviti potpisani raskid ugovora o radu, ovisno o tome što je osnova raskida. Najčešće korištene opcije su:
- sporazumni raskid
- otkaz poslodavca
- otkaz radnika.
Pri prestanku radnog odnosa valja voditi računa o godišnjem odmoru. Ako je radniku ostalo neiskorištenih dana godišnjeg odmora, što je čest slučaj, dobro je da ga se iskoristi prije prestanka rada. U suprotnom, valja radniku isplatiti odgovarajući iznos za neiskorišteni odmor. Kod prestanka radnog odnosa treba paziti na ugovoreni otkazni rok (sa strane poslodavca, ali i radnika, ovisno o tome tko daje otkaz) te otpremninu, ako je ugovorena ili ako radnik ima pravo na nju. Više o isplati otpremnina pročitajte ovdje.
Što je potrebno dostaviti kod angažmana studenata?
Kod angažmana studenata, dovoljno je dostaviti ugovor nadležnog studentskog centra. Kako bi student mogao preuzeti ugovor, poslodavac se najprije, ako to ranije nije učinio, mora registrirati kod nadležnog studentskog centra kao posrednika kod studentskog rada.
Taj je ugovor je obvezno dostaviti prije početka rada studenta. Ugovor se zaključuje za svaki kalendarski mjesec i uvjet je za početak obavljanja studentskoga posla. Više o dokumentaciji koju ugovor treba sadržavati i čestim pitanjima oko studentskog rada pronađite ovdje.
***
Teško je ostvariti poslovni uspjeh bez kvalitetnog računovodstvenog servisa. Obratite nam se i zatražite svoju personaliziranu ponudu!
Napomena: Članak je posljednji put ažuriran 28.10.2024. u skladu s aktualnim propisima na taj dan.