Uskoro dolaze e-računi za sve: što je Fiskalizacija 2.0?

Od 1. siječnja 2026., na snagu bi trebala stupiti obveza slanja e-računa svim poduzećima (B2B), a ne samo javnim i sektorskim naručiteljima (B2G). Ona se naziva Fiskalizacija 2.0 i uvest će velike promjene u svakodnevno poslovanje. Provjerite kako ćemo tada izdavati račune, što će biti s papirnatim računima te kako će to utjecati na obračun PDV-a!
Što je Fiskalizacija 2.0 i kad bi se trebala uvesti?
Fiskalizacija 2.0 podrazumijeva obvezu slanja i primanja e-računa za sve poduzetnike u Republici Hrvatskoj. Predviđeno je stupanje na snagu 1. siječnja 2026. Nakon uvođenja, poduzetnici će morati sve izlazne račune izdavati putem aplikacije koja će taj račun dostaviti drugom poduzetniku i Poreznoj upravi.
Koja je razlika između trenutačne obveze slanja e-računa i Fiskalizacije 2.0?
Slanje e-računa je obveza svim izdavateljima računa koji javnim i sektorskim naručiteljima isporučuju robe i usluge koje su proizišle iz postupaka nabave. Uvedena je još 2019. za ovu skupinu naručitelja. No, kad na snagu stupi Fiskalizacija 2.0, poduzetnici će trebati slati račune i svim drugim poduzetnicima s kojima posluju.
Tko je nositelj projekta Fiskalizacija 2.0?
Porezna uprava je nositelj ovog projekta. Punim se imenom zove “Fiskalizacija 2.0 – Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a”.
Kako će poduzetnici znati jesu li njihovi e-računi dostavljeni?
Kupac će morati potvrditi preuzimanje računa. Putem aplikacije bit će dostupni podaci o tome kada je račun pristigao, tko ga je preuzeo i kada je započela teći valuta plaćanja.
Za trgovačka društva, obrtnike i slobodna zanimanja bit će razvijen i besplatno dostupan aplikativni sustav (FiskAplikacija) koji će omogućiti:
- uvid u statuse računa (zaprimljen/naplaćen/odbijen) – omogućuje olakšano usklađenje e-računa
- pregled fiskaliziranih podataka iz sustava Fiskalizacije 1.0 i 2.0
- uvid u informativnu prijavu PDV-a za određeno obračunsko razdoblje.
Što će biti s papirnatim računima?
Papirnate račune zamijenit će e-računi, a papirnate će račune trebati pohraniti u elektroničkom obliku. U direktivi EU otvorena je mogućnost da država članica zabrani izdavanje dokumenata u papirnatom obliku za obveznike Fiskalizacije 2.0.
Koliko će stajati izdavanje računa za male poduzetnike?
U okviru projekta Fiskalizacija 2.0, Porezna uprava planira uspostaviti besplatnu aplikaciju za zaprimanje e-računa koja će biti omogućena malim poreznim obveznicima (koji nisu u sustavu PDV-a).
Hoće li doći do promjene rokova predaje poreznih obrazaca?
Fiskalizacija 2.0 trebala bi utjecati na smanjenje opterećenja na poduzetnike. U planu je ukidanje statističkog obrasca (RAD 1G) za male i srednje poduzetnike. Planira se i ukidanje drugih, kao što je Zbirna prijava (Obrazac ZP) te Prijave za stjecanje dobara i primljene usluge iz drugih država članica Europske unije (Obrazac PDV-S) od 1. srpnja 2030.
Rok za predaju PDV obrasca za mjesečni obračun PDV-a bit će zadnji dan u mjesecu za prethodni mjesec te će se uskladiti s rokom plaćanja PDV-a.
Mora li se uvesti Fiskalizacija 2.0?
Zadnji propisani rok za obvezu slanja e-računa za sve poslovne subjekte unutra EU je 1. siječnja 2028., prema izvješću o prijedlogu Direktive Vijeća Europe.
***
Teško je ostvariti poslovni uspjeh bez kvalitetnog računovodstvenog servisa. Obratite nam se i zatražite svoju personaliziranu ponudu!
Napomena: Članak je posljednji put ažuriran 17.2.2025., u skladu s aktualnim propisima na taj dan.