5 koraka kako se pripremiti za Fiskalizaciju 2.0

Trenutačno postoji mnogo neusklađenih ili neprovjerenih informacija o Fiskalizaciji 2.0, dok se istovremeno bliži rok za slanje prvih fiskaliziranih e-računa. Zato smo popisali korake kako bi vaša priprema za Fiskalizaciju 2.0 bila što bezbolnija i jednostavnija. Prvo što morate znati: obveza izdavanja i fiskalizacije eRačuna između poduzeća koja su obveznici PDV-a stupa na snagu 1. siječnja 2026. Ostali još nisu obvezni, ali preporučujemo i njima da se priključe, o čemu više saznajte ispod.
Korak 1 – provjerite preporuke svog računovodstvenog servisa
Vaš računovodstveni servis obično je prava adresa za ova pitanja. Možda svaki posrednik neće biti pravo rješenje za vas, zbog međusobne povezivosti s vašim računovodstvenim servisom ili ERP-om, strukture troškova, odnosno drugih razloga kojih u ovom trenutku niste svjesni.
Brojevi d.o.o. je odabrala informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o., zbog integracije sa našim računovodstvenim programom 4DWand. Kako bismo mogli nesmetano integrirati vaše poslovanje s našim računovodstvenim programom i maksimalno pojednostaviti procese za vas, našim klijentima preporučujemo korištenje istog informacijskog posrednika. Nakon odabira jednog od paketa ovdje, instalirajte web ili mobilnu aplikaciju „Kreiraj“, preko koje ćete moći odobriti, odbiti i likvidirati ulazne račune. Tako ćemo moći sa sigurnošću evidentirati vašu dokumentaciju.
Korak 2 – isprobajte i odaberite svog posrednika
Informacijski posrednik je onaj servis koji vaše eRačune fiskalizira kroz sustav ePorezne, isporučuje eRačune vašim klijentima te vam šalje informacije o tome jesu li oni zaista prihvaćeni, odnosno zaprimljeni. Na nekim mjestima ćete pronaći i izraz “pristupna točka”. On se, pojednostavljeno, odnosi na točku odakle se šalje eRačun. Ta pristupna točka može biti ili informacijski posrednik ili vaš računovodstveni sustav, odnosno ERP koji je sklopio ugovor s informacijskim posrednikom te preko njega šalje eRačune vašim klijentima.
U ovom trenutku, velik broj informacijskih posrednika nudi besplatno probno razdoblje, popuste ili demo račune pa možete isprobati koji vam najbolje odgovara. Jednom kad pronađete onog koji vam odgovara, trebat ćete u njegovo sučelje unijeti dodatne podatke. No, prije toga, tu je sljedeći korak.
Korak 3 – unesite svog posrednika u AMS
Jednom kad ste odabrali svog informacijskog posrednika, trebate potvrditi taj podatak kroz FiskAplikaciju u servisu ePorezna u Adresar metapodatkovnih servisa (AMS). Ovaj adresar služi kako bi različiti informacijski posrednici mogli komunicirati te kako bi vaš račun bio isporučen na pravu adresu.
Primjerice, jednom kad unesete podatke o svom poduzeću i posredniku u AMS, sustav će znati kamo vam poslati informaciju o tome da vas očekuje novi eRačun. Odnosno, znat će da je neki posrednik ovlašten za vas poslati eRačun drugom poduzeću.
Korak 4 – unesite podatke o svom poslovanju, proizvodima i uslugama
Nakon odabira informacijskog posrednika, trebali biste, prema njegovim uputama, popuniti osnovne podatke o vašem poduzeću i izgledu eRačuna. Isto tako, preporučujemo unijeti sve proizvode i usluge iz vašeg asortimana ili internog šifrarnika te ih uskladiti s Klasifikacijom proizvoda po djelatnostima 2025., koju određuje DZS. KPD se sastoji od šesteroznamenkaste oznake. Pritom prve četiri označuju NKD, a preostale dvije proizvod ili uslugu o kojoj je riječ.
Ovo je osobito važno riješiti unaprijed ako imate jako puno različitih proizvoda ili usluga. Ako to učinite na vrijeme, imat ćete dovoljno prostora za eventualno razjašnjenje nejasnoća ili provjeru ispravnosti usklađenja.
Pretraživanje KPD 2025. je dostupno putem aplikacije KLASUS na stranicama Državnog zavoda za statistiku. Za pomoć u primjeni klasifikacije možete se obratiti izravno DZS-u na adresu: KPD@dzs.hr.
Korak 5 – testirajte slanje eRačuna
Preporučujemo da testirate slanje eRačuna u narednim mjesecima i to prije prosinca, kad će posrednici biti pod najvećim pritiskom. Ako imate klijenta koji koristi istog posrednika, možete dogovoriti slanje računa prije 1. siječnja kako biste testirali slanje i primanje. Time ćete moći ispraviti eventualne pogreške ili prijaviti poteškoće na vrijeme.
Jednom kad dođe 1. siječnja, imat ćete spremne sve svoje klijente, proizvode i usluge unutar sučelja vašeg informacijskog posrednika i bit ćete spremni za novo doba!
Priprema za Fiskalizaciju 2.0: što ako sam izvan sustava PDV-a ili poslujem samo s inozemstvom?
Pravne osobe koje nisu u sustavu PDV-a trebat će odabrati posrednika kako bi mogle primati eRačune. Bilo bi dobro da prijeđu na novi sustav i prije roka jer Fiskalizacija 2.0 nosi brojne prednosti i uštede u vremenu. Svi subjekti izvan sustava PDV-a mogu koristiti besplatnu aplikaciju MIKROeRAČUN u servisu ePorezna, ako su korisnici sustava ePorezna.
Za izvoznike: ako ne šaljete eRačune unutar RH, svejedno trebate odabrati informacijskog posrednika. Jedino ćete tako moći primati eRačune od drugih pravnih osoba sa sjedištem u RH.
***
U šumi propisa i mjera, teško se snaći bez kvalitetnog računovodstvenog servisa, koji uvijek ima točne informacije. Obratite nam se i zatražite svoju personaliziranu ponudu!
Ne propustite najvažnije novosti i savjete s našeg bloga! Prijavite se na newsletter: